| ورود
 
محصولات » نرم افزارهای عمومی » نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای چهارشنبه,04 مرداد, 1396
 نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای کاکتوس

 نرم افزار فروشگاهی

1 - بخش فروش جهت ثبت فاکتور فروش و تهیه کزارشات مربوطه

2 - بخش مدیریت جهت کنترل اطلاعات حسابداری ، انبارداری ، خرید و فروش و خزانه داری همچنین تهیه گزارشات مربوطه

بخش فروش : در این بخش امکان صدور هزاران فیش برای هر روز از هر ایستگاه مانند فروشگاه های زنجیره ای و امکاناتی جهت صدور هر چه راحت تر هر فیش تعبیه شده است مانند روش های گوناگون جهت انتخاب کالا، انتخاب مشتری، تعبیه دکمه های میانبر برای کالاها، انتخاب خودکار برخی از تعاریف مانند نام انبار و صندوق مربوط به کاربر و نمونه نسخه چاپی فاکتور فروش مربوط به کاربر و همچنین انجام عملیات خودکار توسط برنامه برای برخی عملیات مانند: صدور فاکتور جدید برای هر روز و یا نمایش فاکتوری که قبلا صادر شده با ورود کاربر به برنامه، صدور فیش جدید بدون چاپ و یا همراه با چاپ فیش جاری، صدور فیش جدید از چند طریق، چاپ اطلاعات فاکتور فروش و صدها مورد دیگر. شایان ذکر است که این نرم افزار بنا به درخواست استفاده کننده برنامه، می تواند برای هر مشتری یک فیش و یا برای هر مشتری یک فاکتورفروش صادر نماید.

بخش مدیریتی : این بخش از قسمت های حسابداری ،انبارداری ، خرید و فروش و خزانه داری تشکیل شده است. تمامی این قسمت ها به هم متصل بوده یک نرم افزار بازرگانی یکپارچه را تشکیل می دهد. تعریف اطلاعات پایه در این بخش صورت می گیرد، اطلاعاتی همچون: تعریف اطلاعات کالا، تعریف قیمت های خرید و فروش، تعریف انبارهای کالا، تعریف اطلاعات تامین کنندگان کالا، خریداران، مشترکین، نام صندوقدار ها، اطلاعات هر صندوق و معرفی حسابهای کل و معین و تفضیلی در قسمت سرفصل های حسابداری قابل تعریف است.

از جمله قابلیت های نرم افزار یکپارچه صدور سند حسابداری خودکار برای تمامی قسمت های برنامه فروشگاهی می باشد. جهت کنترل و نظارت مدیریت بر اطلاعات ثبت شده گزارشاتی تعبیه شده است که با مراجعه به آن اطلاعات مقداری و ریالی مورد نظر ارائه می گردد به عنوان مثال کنترل حجم فروش، کنترل موجودی انبار، کنترل حداقل موجودی کالا در انبار، بررسی قیمت های خرید و فروش به ثبت رسیده در فاکتورها و ...
 برنامه فروشگاهی را می توان به روی چند ایستگاه کاری نصب نمود و به طور همزمان کار کرد. منوهایی که در هر ایستگاه نصب می شود می تواند متفاوت باشد. مثلا در یک ایستگاه برنامه مدیریت فروشگاهی، در ایستگاه های دیگر انبار و خرید و فروش و یا تنها بخش فروش و ... را نصب نمود.

 بعلاوه، با نصب سامانه ارتباط بهنگام (Online) می توان اطلاعات چندین فروشگاه در نقاط مختلف را در دفتر مدیریتی متمرکز نمود.

در قسمت های زیر، ابتدا امکانات بخش فروش و سپس توضیح امکانات سایر بخش های نرم افزار آمده است.

 امکانات بخش فروش :

با ورود به برنامه فروشگاهی، در صورتیکه تنها برنامه فروش در ایستگاه مربوطه نصب شده باشد، منوی فروش نمایش داده می شود که قسمت اصلی این منو، صدور فاکتور فروش است. همان طور که قبلا توضیح داده شده، جهت سهولت کاربری تا جای ممکن در فرم فاکتور فروش عملیات به صورت خودکار انجام می شود. مثلا در صورت ورود کاربر به برنامه با توجه به تاریخ برای هر روز یک فاکتور جدید صادر می شود یا بلافاصله فاکتور مربوط به آن تاریخ نمایش داده می شود،همچنین نام انبار و صندوق هر کاربر از قبل تعریف شده است و به صورت پیش فرض در فاکتور انتخاب شده است، به راحتی با انتخاب دکمه های صفحه کلید می تواند فیش جدید صادر نماید و کالای مورد نظر را از چند طریق به ثبت رساند :

1- انتخاب کالا با استفاده از بارکد کالا با دستگاه بارکد خوان

2- از طریق بارکد به صورت ثبت دستی توسط کاربر

3- انتخاب کالا از روی نام

4- انتخاب کالا از طریق دکمه های میانیر

 

دیگر امکانات فاکتور فروش در برنامه فروشگاهی:

صدور فیش در فاکتور، امکانات جستجوی فاکتور و فیش مورد نظر، ثبت قیمت فروش کالا بعد از انتخاب کالا، نمایش موجودی کالا در ذیل فاکتور، نمایش مانده طلب یا بدهی مشتری در صورت انتخاب نام مشتری و ...

 
با ثبت فاکتور های خرید و فروش براساس نحوه پرداخت انتخاب شده در فاکتور عملیات تسویه حساب و صدور اسناد حسابداری مربوطه به طور خودکار صورت می گیرد.
 نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

نمونه فرم صدور فاکتور و فیش در زیر آمده است:

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

  نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

 

امکانات بخش مدیریتی :

بخش مدیریتی از سه بخش اصلی تعاریف اطلاعات پایه، نظارت بر اطلاعات ثبت شده بخش فروش و تهیه گزارشات مورد نظر مدیریت تشکیل شده است. این عملیات توسط قسمت های حسابداری، انبارداری، خرید و فروش، و چک و صندوق صورت می گیرد. همان طور که در بالا ذکر شد یکی از قابلیت های نرم افزار فروشگاهی صدور سند حسابداری خودکار برای تمامی قسمت های برنامه می باشد. کاربری که اجازه صدور سند حسابداری برای فرم های مختلف را داراست تنها با مراجعه به اطلاعات مورد نظر و با یک کلیک می تواند سند حسابداری مربوطه را صادر نماید. بعنوان مثال جهت صدورسند فاکتورهای صادر شده هر ایستگاه کافی است به رکورد مربوطه مراجعه کرده و دکمه صدور سند حسابداری را انتخاب نماید با این عمل علاوه بر صدور سند فاکتور فروش عملیات تسویه حساب فاکتور مربوطه نیز به طور خودکار توسط برنامه انجام می شود.
برای کلیه عملیات انبار، خرید، فروش، دریافت و پرداخت وجه نقد و اسناد صدور سند حسابداری به راحتی انجام می گیرد.
 

ثبت اطلاعات پایه

کلیه اطلاعات پایه جهت بخش های مختلف شامل ثبت مشخصات کالا، ثبت قیمت خرید، تعیین قیمت های فروش، ثبت اطلاعات تامین کنندگان کالا، خریداران، مشترکین، اسامی صندوق ها و صندوقدارها، اطلاعات حساب های بانکی و ... در این نرم افزار قابل تعریف است. همچنین امکان ثبت انبارهای مختلف جهت نگهداری کالا، امکان طبقه بندی کالاها در 4 سطح، تعریف بارکد برای هر کالا، مشخصات ویژه، مقدارحداقل موجودی هر کالا در انبار و ...

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

 
 
ثبت اطلاعات اشخاص شامل: نام، کد، تلفن (ها)، فاکس، آدرس (ها)، پست الکترونیکی، کد اقتصادی و ... تعریف صندوق های فروشگاه به تفکیک جهت صدور قبوض دریافت و پرداخت صندوق در بخش مربوطه، تعریف اطلاعات حسابهای بانکی فروشگاه (موسسه) شامل: شماره حساب، شعبه، نام بانک، شهر و ...، امکان تعریف دسته چک برای حسابهای جاری فروشگاه (موسسه) جهت ثبت اطلاعات چک های پرداختی و ...
 

نظارت بر اطلاعات ثبت شده و تهیه گزارشات خرید و فروش

ارائه انواع گزارشات خرید شامل: گزارش خرید از یک فروشنده، بر اساس تاریخ مورد نظر، نوع فاکتور، شماره فاکتور و ...

تهیه گزارش خرید از یک کالا یا یک طبقه از کالا برای کلیه فروشندگان یا یک فروشنده خاص و ...
ارائه انواع گزارشات فروش شامل: گزارش فروش از یک مشتری، بر اساس تاریخ مورد نظر، نوع فاکتور، شماره فاکتور و ...
تهیه گزارش فروش از یک کالا یا یک طبقه از کالا برای کلیه مشتری ها یا یک مشتری خاص و ...
ارائه گزارشات فروش به تفکیک فاکتورها یا سرجمع کلیه فاکتورها بر اساس کالا و مشتری.

شایان ذکر است به دلیل انتقال گزارشات از برنامه کاکتوس به نرم افزار اکسل مدیریت قادر خواهد بود که کلیه گزارشات دلخواه خود را براساس گزارش منتقل شده به اکسل طراحی نماید.

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

 

 

  نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

انبار

با ثبت فاکتورهای خرید و فروش در بخش مربوطه، رسید وحواله به طور خودکار در بخش انبار ثبت می گردد تا کاربر بتواند گزارشات کاردکس و موجودی مورد نیاز خود را تهیه نماید.
امکانات این بخش عبارت است از:
صدور رسید و حواله خودکار براساس فاکتورهای خرید و فروش صادره در بخش خرید و فروش، امکان چاپ از فرم های رسید و حواله
ارائه گزارش کاردکس برای هر انبار و هر کالا، طبقه (های) مورد نظر کالا، با امکان محدود نمودن تاریخ، نوع اسناد و ...
ارائه گزارش موجودی مقداری برای هر انبار و هر کالا، طبقه (های) مورد نظر کالا، با امکان محدود نمودن تاریخ، نوع اسناد و ...

امکان انتقال موجودی سال قبل هر انبار به سال جدید به طور خودکار

 نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

 

ثبت عملیات صندوق و چک

در این قسمت کلیه عملیات دریافت و پرداخت وجوه نقد و اسناد شامل چک، سفته و حواله های بانکی ثبت می شود. در صورتیکه دریافت و پرداخت هنگام ثبت فاکتورهای خرید و فروش انجام شود این قبوض به طور خودکار از طریق انتخاب نحوه پرداخت مورد نظر در فاکتور صورت می گیرد ولی چنانچه دریافت و پرداخت جدا از ثبت فاکتور انجام شود بایستی برای آن در قسمت صندوق و چک قبض مربوطه ثبت گردد. امکان ثبت سندحسابداری خودکار در قبوض صندوق و چک در این قسمت تعبیه شده است تا کاربر بدون نیاز به دانش حسابداری با ثبت قبض مورد نظر، عملیات حسابداری مربوطه را نیز به ثبت برساند.
از جمله امکانات این بخش عبارت است از:
ثبت قبوض صندوق دریافت و پرداخت با اطلاعات: مبلغ، تاریخ، نام دریافت کننده/ پرداخت کننده، نام صندوق، نام صندوقدار و ...
ثبت اطلاعات چک های دریافتی و پرداختی شامل: شماره چک، شماره حساب، شعبه، نام بانک، شهر، تاریخ سررسید، مبلغ، نام دریافت کننده/ پرداخت کننده و ...
صدور خودکار اسناد حسابداری مربوطه توسط برنامه، صدور رسید صندوق و چک و چاپ رسید
امکان ثبت عملیات خرج چک، وصول چک، برگشت چک، عودت، وصول نقدی و ...
ارائه گزارشات مورد نظر از قبض های دریافت و پرداخت صندوق براساس: تاریخ، شماره قبض، دریافت/ پرداخت کننده مورد نظر، نام صندوق و ...
ارائه گزارشات مورد نظر از چک های دریافتی و پرداختی براساس نوع چک، تاریخ سررسید، تاریخ وصول، وضعیت چک، چک های پرداختی از یک حساب بانکی، دریافت کننده و یا پرداخت کننده مورد نظر و ...
هشدار در هنگام ورود به برنامه جهت چک های دریافتی و پرداختی با تاریخ سررسید روز
محاسبه راس چک های دریافتی و پرداختی مورد نظر
 
در زیر نمونه ای از گزارش چک های دریافتی از یک مشتری آمده است، چندین نوع گزارش از چک های دریافتی و پرداختی با محدوده تاریخ، وضعیت چک، نام بانک، دریافت کننده، پرداخت کننده، نام شهر و ... نیز از طریق فرم تهیه گزارشات چک که در ادامه آمده است قابل ارائه است. 

 نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

 

حسابداری

قسمت حسابداری این نرم افزار یک حسابداری دوبل کامل مطابق با نیازمندی های یک مدیر مالی کارآزموده می باشد. با ثبت اسناد حسابداری، کلیه گزارشات مالی از این نرم افزار قابل استخراج است.
همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد از کلیه قسمت های برنامه امکان ایجاد سند خودکار وجود دارد با این حال اسناد حسابداری خودکاری که از قسمت های مختلف صادر می شود در این بخش قابل رویت و در صورتی که نیاز به اصلاح یا تغییر اسناد حسابداری خودکار باشد امکان ویرایش اسناد در این بخش وجود دارد.
ارائه گزارشات مورد نظر مانند مانده حساب اشخاص، صورت حساب مشتری، صورت حساب سود و زیان، ترازنامه، دفاتر کل، معین و تفضیلی و نیز ترازهای کل و معین و تفضیلی و ... با امکان محدود نمودن تاریخ، شماره سند و حساب مورد نظر در این بخش تعبیه شده است.
نمایش لیست اسناد حسابداری، عملیات بستن حساب های موقت و دائم در پایان سال و انتقال مانده حساب ها به سال بعد از جمله امکانات این بخش از نرم افزار فروشگاهی است.
نمونه چند گزارش در زیر آمده است:

 نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای

یکی دیگر از امکانات بخش حسابداری طراحی گزارش سود و زیان به دلخواه کاربر است که نمونه آن در زیر آمده است:

 

نرم افزار فروشگاه های زنجیره ای 

 

  

 گزارشات نموداری فروش

تهیه گزارشات نموداری فروش با گزینه های متفاوت و متنوع 

ارائه گزارشات نموداری از جمله امکانات جدیدی است که اکنون به قسمت فروش برنامه های کاکتوس افزوده شده است. در واقع این امکان ابزار بسیار قدرتمند نمودار سازی بر اساس اطلاعات فروش می باشد. این ابزار به کاربر امکان تهیه متنوع ترین گزارشات را بر اساس سلیقه و نیاز خود می دهد. این گزارشات با استفاده از امکانات محدود سازی اطلاعات کلیدی، مانند نام کالا، نام مشتری، بازه زمانی (روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی، سالانه)، مبلغ اقلام کالا، طبقه بندی کالا، و ... قابل تهیه است.

شایان ذکر است هریک از نمودارها را می توان به صورت ستونی، میله ای، خطی، کلوچه ای، قطبی و ... تهیه نمود.

یکی از امکانات ویژه در تهیه نمودار فروش انتخاب بازه زمانی بیش از یک سال مالی است که کاربر را قادر می سازد فروش سال های مختلف را به صورت نموداری با یکدیگر مقایسه نماید.

امکانات تهیه گزارشات نموداری برنامه کاکتوس در بخش فروش برای برنامه های نسخه 32/7 و بالاتر تعبیه شده است. جهت استفاده از این قسمت برای استفاده کنندگان نسخه های پایین تر ابتدا لازم است برنامه موجود به نسخه 32/7 ارتقا داده شود. بعلاوه در آینده ابزار نمودار سازی برای سایر بخش های برنامه، مانند خرید کالا.، انبارداری، حسابداری و غیره تعبیه خواهد شد.

دو نمونه از تولید نمودار با استفاده از ابزار نمودار سازی کاکتوس در زیر نمایش داده شده است. توجه داشته باشید در این دو نمونه، اینکه در محورهای افقی و عمودی چه اطلاعاتی نمایش داده شود، چه فیلترهای روی اطلاعات نمایش داده شده اعمال گردد، شکل نمودار نقطه ای یا میله ای باشد، رنگ زمینه و سایر اجزاء نمودار چگونه باشد، همگی توسط کاربر قابل انتخاب است.


نمودار فروش کالا به تفکیک هر مشتری بدون محدودیت سال مالی به صورت نقطه ای


 

نمودار فروش ماهانه چند کالا بدون محدودیت سال مالی به صورت میله ای